Oudercommunicatie
We vinden het van groot belang om ouders en verzorgers goed op de hoogte te houden van de ontwikkeling van hun kind en hen te informeren over alle belangrijke gebeurtenissen op school met betrekking tot de kinderen. Allerlei zaken worden elke dag vastgelegd, om de kinderen zo goed mogelijk te volgen. Je kunt daarbij denken aan observaties, toets-uitslagen en registratie van het gemaakte of gedane werk.
Gesprekken
Op onze school werken we in drie periodes van ongeveer 11 weken. In de tussenweken word je uitgenodigd om samen met je kind naar school te komen voor een kind-ouder gesprek. In dit gesprek wordt gesproken over de doelen voor het kind in de periode die voorbij is en de periode die komt. De gesprekken hebben tot doel om de driehoek, leerkracht, kind, ouder te bekrachtigen. Ook worden er dan afspraken gemaakt met betrekking tot de pedagogische of didactische aanpak van je kind.
Rapportverslagen
De kinderen krijgen twee keer per jaar een verslag mee. Eén keer in november en een keer in juni. Ook voor de kinderen in de onderbouw wordt een verslag geschreven. Het verslag heeft twee functies. Het is de bedoeling dat de leerkracht het met je bespreekt maar ook dat je het verslag met je kind bespreekt. Door middel van dit verslag willen we je zo goed mogelijk informeren over de cognitieve, sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling van je kind. Het verslag is een combinatie van de resultaten en observaties.