Praktisch

De kinderen komen niet alleen uit verschillende wijken, maar hebben vaak ook een verschillende achtergrond. Een deel van de ouders kiest onze school omdat we een christelijke school zijn. Een steeds groter deel van de ouders kiest bewust voor onze school omdat we een montessorischool zijn, weer anderen kiezen voor de school als buurtschool. Binnen onze school hebben we dan ook te maken met kinderen vanuit verschillende achtergronden. We vinden het daarom heel belangrijk dat kinderen elkaar leren respecteren en dat een ieder de ruimte krijgt om in vrijheid te kunnen leren. Sfeer, veiligheid, respect, openheid en zorg voor jezelf, de ander en de omgeving staan hierbij centraal.

 

Hoe ziet een schooldag eruit?

Dagprogramma

Onderbouw
08:20 uur binnenkomst en begroeting (hand)
08:30 uur werkperiode (flexibele fruitpauze)
10:30 uur buiten
11:30 uur groepsactiviteit
12:00 uur lunch en bezinning
12:30 uur voorlezen
13:00 uur werken / spelen en bewegen/ taken
14:00 uur einde schooldag

Middenbouw
08:20 uur binnenkomst en begroeting (hand)
08:30 uur werkperiode (flexibele fruitpauze)
11:30 uur buiten
12:00 uur lunch en bezinning
12:30 uur lezen
13:00 uur groepsactiviteit / werkperiode
13:45 uur taken
14:00 uur einde schooldag

Bovenbouw
08:20 uur binnenkomst en begroeting (hand)
08:30 uur werkperiode (flexibele fruitpauze)
11:30 uur lunch en bezinning
12:00 uur buiten
12:30 uur jeugdjournaal en lezen
13:00 uur groepsactiviteit / werkperiode
13:45 uur taken
14:00 uur einde schooldag

Oudercommunicatie

We vinden het van groot belang om u als ouders, verzorgers goed op de hoogte te houden van de ontwikkeling van uw kind en u te informeren u over alle belangrijke gebeurtenissen op school met betrekking tot uw kind. Allerlei zaken worden elke dag vastgelegd, om uw kind zo goed mogelijk te volgen. U kunt daarbij denken aan observaties, toets-uitslagen en registratie van het gemaakte of gedane werk.

Gesprekken
Op onze school werken we in drie periodes van ongeveer 11 weken. In de tussenweken wordt u uitgenodigd om samen met uw kind naar school te komen voor een kind-ouder gesprek. In dit gesprek wordt gesproken over de doelen voor het kind in de periode die voorbij is en de periode die komt. De gesprekken hebben tot doel om de driehoek, leerkracht, kind, ouder te bekrachtigen. Ook worden er dan afspraken gemaakt met betrekking tot de pedagogische of didactische aanpak van uw kind.

Rapportverslagen
De kinderen krijgen twee keer per jaar een verslag mee. Eén keer in november en een keer in juni. Ook voor de kinderen in de onderbouw wordt een verslag geschreven. Het verslag heeft twee functies. Het is de bedoeling dat de leerkracht het met u bespreekt maar ook dat u het verslag met uw kind bespreekt. Door middel van dit verslag willen we u zo goed mogelijk informeren over de cognitieve, sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling van uw kind. Het verslag is een combinatie van de resultaten en observaties.

Schoolvakanties en vrije dagen

De schoolvakanties voor het schooljaar 2017-2018 zijn:

Herfstvakantie         13 oktober 2017 t/m 22 oktober 2017

Kerstvakantie          22 december 2017 t/m 7 januari 2018

Voorjaarsvakantie   23 februari 2018 t/m 4 maart 2018

Meivakantie             27 april 2018 t/m 13 mei 2018 

Zomervakantie        13 juli 2018 t/m 26 augustus 2018

 

Voor Passe-Partout Centrum & Kerschoten gelden de volgende extra vrije dagen:

13 oktober 2017

22 december 2017

23 februari 2018

13 juli 2018